بسم الله الرحمن الرحيم
 
گفتگوی خواندنی زادسر با هاشمی‌رفسنجانی چاپ ايميل

زادسرجیرفتی خطاب به آیت الله هاشمی‌رفسنجانیگفتگوی جدید وادامه . . .

بازتاب گسترده‌ی گفتگوی صريحِ با آية‌الله هاشمی‌رفسنجانی ادامه . . .

واکنش واکنش روابط عمومي مجمع به تحریف مصاحبه هاشمی رفسنجانیبه گفت‌گوی زادسرجيرفتی با هاشمی رفسنجان ادامه . . .   

چند سخن به قصد دفاع از حريم روحانيت ادامه . . .

 

احمدی‌نژاد خطاب به زادسرجيرفتی : برخوردهای آنان با بنده به این علت است که همه سخنرانی‌هایم را با "اللهم عجل لولیک الفرج والنصر و ... " ادامه‌ . . .

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

آية‌الله هاشمی‌رفسنجانی، چه گفت؟.

مقدمه :

آنچه را كه قصد برآن شده است تا در پی جملاتی چند، تقديم ‌گردد، شرح ديدار مفصل نويسنده است با حضرت آية‌الله هاشمی‌رفسنجانی رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، كه در تاريخ 03/10/1387، انجام گرفته است، وليكن قبل از ذكر عرايض زادسرجيرفتی و مضامين نزديك به اصل فرمايشات صريح حضرت آية‌الله هاشمی‌رفسنجانی، نكاتی چند را كه ضروری می‌داند، يادآور می‌گردد.

الف – حضرت امام خمينی نورالله مرقده‌الشريف، راجع به رئيس محترم مجلس خبرگان رهبری فرموده‌اند : «بدخواهان بدانند كه هاشمی زنده است»، چون‌كه نهضت زنده است. مقام منيع ولايت و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آية‌الله معظم خامنه‌ای كبير مدظله، در باره‌ی حضرت ايشان فرمودند: «هيچكس برای من هاشمی‌رفسنجانی نمی‌شود» و بعد از انتخابات نهم فرمودند: «جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای هاشمی‌رفسنجانی كه خود از ذخائر انقلاب و از چهره‌های برجسته‌ی‌ نظام جمهوری اسلامی ایرانند»، «امیدوارم این برادر عزیز و همسنگر دیرین، مانند همیشه در عرصه‌های مهمِ نظام اسلامی نقش‌آفرین باشند . . . ، سیدعلی خامنه‌ای  4/ تیر/1384» ،

ب - آية‌الله هاشمی رفسنجانی هم خاطرنشان كرده است كه : «زیر این آسمان آبی به هیچ كس به اندازه ایشان (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) اعتماد ندارم. من گفته‌ام حاضرم كاغذهای سفیدی را امضا كنم و به ایشان بدهم تا رهبری هر چه خواستند در این كاغذها بنویسند و اگر خواستند منتشر كنند یا این‌كه نزد خود نگه دارند. این نشان دهنده عمق علاقه و روابط شخصی ماست.»

ج - اين نوشتاری است كه پس‌ از جدال درونی بسيار، به تسبيح كلمات در آمد، و به قصد قربت كه انشاءالله كه يك تكليف سياسی الهی انجام می‌گيرد، در الفاظ گنجانيده  و به اين اوراق سپرده شد، و هرگز از عواقب احتمالاً پرهزينه‌ی آن انديشه نگرديد، زيرا آنچه مهم است و دستور دين مبين اسلام می‌باشد، گفتن حق است، اگرچه به زيان آدمی تمام شود.

د – بر اهل سياست و فرهنگ پوشيده نيست كه نگارنده نيز در پرداخت هزينه‌‌های سنگين به سبب اتخاذ مواضع شفاف، بيانات صريح، گفتن حقايق و حمايت از هر آن كس را كه در مديريت‌ها و انتخابات‌ها، اصلح تشخيص داده است، نصيب وافر برده است كه به نمونه‌هایی از آن‌ها در بخش پايانی اين نوشته، اشاره می‌گردد و عرضه می‌دارد كه انعكاس ديرهنگام اين گفت‌گوی بدون ابهام و با صراحت، شخصی است و نه سياسی.

و اما پيرامون ملاقات حضوری اين طلبه‌ی بسيجی با رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام حضرت آية‌الله هاشمی‌رفسنجانی، به استحضار می‌رساند:

روز دوازدهم آذزماه 1387 بود كه به بهانه‌ی دعوت به همايش سی‌سال قانونگذاری در جمهوری اسلامی ايران، راهی خانه‌‌ی ملت شديم و حقيقتاً از بيانات حضرت آيه‌الله اكبر ‌هاشمی‌رفسنجانی رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، و حضرت حجت‌الاسلام‌ والمسلمين ناطق‌نوری رياست محترم بازرسی ويژه‌ی دفتر مقام معظم رهبری، استفاده برديم.

بعد از اتمام جلسه ضمن احوالپرسی با هاشمی‌رفسنجانی، خدمت حضرت ايشان دوكلمه تقديم گرديد كه اگر اجازه بدهند حضوری مطالبی را به صورت صريح و بدون تعارف، در محضرشان مطرح كرده و پاسخ‌های روشن و بی‌پرده‌ی جناب ايشان را، جويا شويم.

در تاريخ دوم دی‌ماه يكهزاروسيصدوهشتادوهفت، از دفتر رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام ، تلفنی خبر دادند كه فردا 1387/10/03، ساعت 11:00 صبح، وقت ملاقات شما با حضرت حاج‌آقا تنظيم شده است، مطابق زمان تعين شده، توفيق زيارت رياست محترم مجلس خبرگان رهبری، رفيق گرديد و بدون وقفه پرسش‌ها و مطالب نويسنده آغاز شد كه تا نزديكی اذان ظهر به طول انجاميد، و آنگاه رئيس دولت مشهور به سازندگی، هرآنچه را كه لازم ديدند پاسخ دادند كه در مرتبه‌ی نخست، فهرست پاره‌ای از آن پرسش‌ها را ذكر كرده است و سپس پاسخ‌های حضرت ايشان را، تقديم می‌دارد.

زادسرجيرفتی خطاب به آية‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی :

1-     روابط حضرت‌عالی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آية‌الله خامنه‌ای مدظله، چگونه روابطی است؟، آيا عاطفی و عرفانی است و يا سياسی و يا كاری است؟.

2-     اختلافات فی‌مابين شما و «آقا» چگونه به وجود می‌آيد و برای رفع آن‌ها چه می‌كنيد و اگر ممكن است نمونه‌هايی از اختلافات و كيفيت حل آن‌ها را، بيان بفرماييد.

3-     مبنای آن فرمايشی را كه در جمع دانشجويان عزيز فرموديد، كه خامنه‌ای عشق من است، چيست؟.

4-     نظر صريح جناب‌عالی را در خصوص حمايت‌های پی در پی و بی دريغ مقام معظم رهبری، از دولت نهم و شخص رئيس محترم جمهور، چيست؟.

5-     چرا تا كنون هرگز هيچ حمايت آشكار و پنهانی را از دولت نهم انجام نداده‌ايد؟.

6-     راجع به گرانی‌های افسار گسيخته‌‌تر فعلی و تورم بی‌لجام‌تر از دولت‌های گذشته، چه می‌گوييد؟.

7-     سياست‌های سياست خارجی دولت نهم را چگونه ارزيابی می‌كنيد.

8-     لطفاً نظر خود را به صورت واضح در خصوص انتخابات دهم رياست جمهوری بيان بفرماييد.

9-     آيا در انتخابات دهم رياست جمهوری نامزد می‌شويد؟.

10-بنده(زادسر)، اصول‌گرايی و اصلاح‌طلبی مصطلح را، قبول ندارم و بسياری از مدعيان هر دو را به رياست‌گرايی و قدرت‌طلبی، متهم می‌كنم و برای خودم دلايل متقن و تجربی دارم، نظر شما(هاشمی‌رفسنجانی)، در اين باره چيست؟.

11- جناب آقای هاشمی رفسنجانی، شما كه سال‌های سال، رياست قوه‌ی مقننه و نمايندگان مجلس را عهده‌دار بوده‌ايد، چرا برخی از نمايندگان اداوار مختلف مجلس شورای اسلامی، به جای انجام وظيفه‌ی خطير نمايندگی، برابر آنچه كه قانون اساسی برای آنان تبيين فرموده است، سعی بر رفيق شدن با وزيران، معاونان و رؤسای سازمان‌ها دارند و عده‌ای از آنان نيز هواداران جدی بعضی از وزارت‌خانه‌ها در وقت بررسی بودجه‌های ساليانه در مجلس شورای اسلامی و هنگامه‌ی طرح استيضاح‌ها و تحقيق‌وتفحص‌ها، می‌شوند ؟.

12-آيا اجازه می‌دهيد كه بخش‌هايی از فرمايشات امروز حضرت مستطاب عالی و سؤالات اين بنده كوچك درگاه پروردگار، قلمی و منتشر بشود؟.

و مواردی ديگر كه پرداختن بدان‌ها را فعلاً ضروری نمی‌داند.

حالا اجازه بفرماييد تا اساس موضوعات مطروحه را بدون هرگونه تفسير و تحليلی، جهت استحضار شما خوانندگان معزز تقديم بدارد، ضمناً موضوعات مطمح‌ نظر، با شماره‌های پاسخ پرسش اول تا دوازدهم، تقديم می‌گردد.

1-  روابط حضرت‌عالی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آية‌الله خامنه‌ای مدظله، چگونه روابطی است؟، آيا عاطفی و عرفانی است و يا سياسی و يا كاری است؟.

پاسخ پرسش اول؛ روابط من با آية‌الله خامنه‌ای، هم عاطفی است و هم معرفتی و هم سياسی و هم كاری.

 معرفتی است زيرا عميقاً همديگر را می شناسيم، خلقيات، عادات، روحيات و افكار هر يك از ما برای ديگری روشن و بسيار نزديك است و بدين جهت است كه حقيقتاً عاطفی است.

سياسی است زيرا من و آقای خامنه‌ای عمده عمر خود را با همكاری سياسی گذرانيده‌ايم و با سياست عجين شده‌ايم.

كاری است چون‌كه در طول نيم‌ قرن گذشته، آقای خامنه‌ای و من، در حقيقت لازم و ملزوم هم و مكمل يكديگريم، در طول مبارزه، تمام كارهای (حداقل پنجاه و چند سال عمر) من و ايشان، در راستای سروسامان دادن به امور انقلاب اسلامی، اداره‌ی كشور، و رتق و فتق مشكلات سخت روزگار دفاع مقدس ملت شجاع و مسلمان ايران، بوده و هست.

2-  اختلافات فی‌مابين شما و «آقا» چگونه به وجود می‌آيد و برای رفع آن‌ها چه می‌كنيد و اگر ممكن است نمونه‌هايی از اختلافات و كيفيت حل آن‌ها را، بيان بفرماييد.

پاسخ پرسش دوم؛ البته كه اختلافات داريم مگر می‌شود دو تا انسان با يكديگر هيچ گونه اختلافی نداشته باشند، احتمالاً آن چيزی كه موجب پرسش شما است، اختلاف در امور مهم و سياست‌های كلان كشور در داخل و خارج است، درست است؟. عرض كردم بله آقا.

چنين پاسخ دادند، كه من و رهبری، در موارد اختلافی، با يكديگر بحث می‌كنيم تا يكی از ما دو نفر مجاب بشود. اگر من قانع شدم كه تكليف روشن است، اگر مقام معظم رهبری ادله و توجيهات مرا پذيرفتند، خوب مطابق تكليف خود عمل می‌كند، اما اگر هيچكدام از ما نظرات ديگری را نپذيرفتند و از براهين و توضيحات ارائه شده متقاعد نشدند، چه بايد كرد؟، اين موضوع را با آقا به مباحثه گذاشتيم و سرانجام با دليلی كه می‌گويم، بنده خود را مكلف ديده و می‌بينم كه از نظرات و اوامر ولی امر، تمكين و تبعيت كنم، و آن دليل اين است كه ايشان در فرض عدم قناعت، حجت شرعی در پذيرفتن نظرات مرا ندارند، وليكن من جهت عمل به نظرات و تصميمات متخذه از سوی ايشان به عنوان رهبری، عندالله حجت شرعی و قانونی دارم.

و اما ذكر چند مثال در خصوص اختلاف نظرهايی كه گفتی :

دو نمونه را می‌گويم كه مربوط به گذشته‌ی خيلی دور هم نمی‌باشد، فقط به عنوان مثال؛

نمونه‌ی اول؛ بنده بنا به دلايل محكمی كه داشتم، با نامزد شدن خودم برای مجلس خبرگان رهبری، مخالف بودم، مقام معظم رهبری از من توضيح خواست و دلايل مرا نپذيرفت و به من امر كردند كه بايد ثبت نام كنيد، و اضافه كردند كه نام نويسی شما در انتخابات مجلس خبرگان يك تكليف الهی است و واجب، گفتم من كه بر خودم واجب نمی‌دانم، شما كه واجب می‌دانيد، تهيه‌ی مقدمات آن نيز بر شما واجب است. مقدمات مورد نظر را گفتم كه ايشان پذيرفتند و عملی كردند و من هم نامزد شدم.

نمونه‌ی دوم؛ بنا بر دلايل متعدد سياسی، اقتصادی، مديريتی، به عملكرد دولت نهم انتقاد دارم به جز در مورد تخلف از سياست‌های كلی كه نظارت بر آن از وظايف مجمع است، سكوت كرده‌ام تا با نظرات علنی مقام معظم رهبری، مخالفتی انجام نگيرد.

3- مبنای آن فرمايشی را كه در جمع دانشجويان عزيز فرموديد، كه «خامنه‌ای عشق من است»، چيست؟.

 پاسخ پرسش سوم؛ آنچه را كه در جمع دانشجويان گفتم سياسی نبود، بلكه واقعيت را گفتم. من آقای خامنه‌ای را دوست می‌دارم و هرگز به جهت ملاحظات سياسی و حكومتی، آن موراد را مطرح نساختم و تكرار می‌كنم كه طی حداقل پنجاه سال گذشته در اين كشور دو نفر از من و آقای خامنه‌ای به يكديگر نزديك‌تر، كسی را نمی‌شناسم.

در اين قسمت نگارنده فرمايش حضرت ايشان را قطع كرد و عرض كرد خدا را شكر حاج آقا، اگر شما و مقام معظم رهبری، با هم اختلاف و افتراق نداشته باشيد هرگز به اين مملكت آسيب نخواهد رسيد، دولت‌ها می‌آيند و می‌روند، مهم يكی بودن و همدلی و همراهی شما و ولی امر مسلمين است. جناب ايشان فرمودند مطمئن باشيد كه ما هرگز از هم جدا نخواهيم شد.

4-  نظر صريح جناب‌عالی را در خصوص حمايت‌های پی در پی و بی دريغ مقام معظم رهبری، از دولت نهم و شخص رئيس محترم جمهور، چيست؟.

پاسخ پرسش چهارم؛ من اينجوری خودم را راضی و قانع می‌كنم كه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحليلی را از اوضاع دارند كه تشخيصشان اين است كه اگر از دولت دفاع و پشتيبانی نكنند، ممكن است دولت برای ادامه‌ی كار با مشكل جدی مواجه شود و در شرايط فعلی اين به صلاح نيست.

5-  چرا تا كنون هرگز هيچ حمايت آشكار و پنهانی را از دولت نهم انجام نداده‌ايد؟.

پاسخ پرسش پنجم؛ موضع من در حق دولت نهم همان سكوت من است و فكر نمی‌كنم كه رهبر معظم انقلاب در اين زمينه چيز بيشتری از من بخواهد، زيرا ايرادات و انتقادات مرا به اين دولت در ابعاد گوناگون، مستحضر می‌باشند.

6-  راجع به گرانی‌های افسار گسيخته‌‌تر فعلی و تورم بی‌لجام‌تر از دولت‌های گذشته، چه می‌گوييد؟.

پاسخ پرسش ششم؛ در شرايط فعلی و با توجه به حساسيت فوق‌العاده‌ی كشور در ابعاد داخلی و خارجی، بهتر آن است كه من وارد بحث نشوم، اهل سياست و آنان كه سری در كتاب و دعا دارند می‌دانند كه من با اين اوضاع مخالف هستم و راه حل هم دارم.  البته كسی مساعدت و مشاوره‌ای را طالب نشده است و من هم سكوت را ترجيح می‌دهم. ضمناً می‌پذيرم كه در گذشته نيز اشكالات اقتصادی و تورمی بوده است، اما هرگز چنين نبوده و . . .،.

7-  سياست‌های سياست خارجی دولت نهم را چگونه ارزيابی می‌كنيد.

پاسخ پرسش هفتم؛ به همان دلايلی كه در رابطه با مسايل اقتصادی سخن نگفتم، پيرامون سياست‌های خارجی دولت نهم نيز، بهتر است كه سكوت را انتخاب كنم.

8-  لطفاً نظر خود را به صورت واضح در خصوص انتخابات دهم رياست جمهوری بيان بفرماييد.

پاسخ پرسش هشتم؛ در مورد انتخابات دوره‌ی دهم، اعتقاد من همان است كه در جلسه‌ی جامعه‌ی روحانيت بحث شد و آن اين است كه چنانچه همه‌ی كسانی كه خود را به هر نوعی جزو اصول‌گرايان می‌دانند، يكی از چهار نفر مطرح شده يعنی ؛ حجج اسلام ناطق‌نوری و روحانی و آقايان لاريجانی و ولايتی را، نامزد كنند و متفرق نشوند، بنده نيز به سهم و توان خود از نامزدی آن نامزد واحد، حمايت خواهم كرد، و با جريان اصلاح طلب هم موافقت بشود كه سهم مناسبی را در كابينه و مديريت اجرايی كشور داشته باشد كه اميد بر موفقيت چنين طرحی نيز فراوان است.

9- آيا در انتخابات دهم رياست جمهوری نامزد می‌شويد؟.

پاسخ پرسش نهم؛ نه، در انتخابات دهم رياست جمهوری، نامزد نخواهم شد.

10-  بنده(زادسر)، اصول‌گرايی و اصلاح‌طلبی مصطلح را، قبول ندارم و بسياری از مدعيان هر دو را به رياست‌گرايی و قدرت‌طلبی، متهم می‌كنم و برای خودم دلايل متقن و تجربی دارم، نظر شما(هاشمی‌رفسنجانی)، در اين باره چيست؟.

پاسخ پرسش دهم؛ قبل از جواب سؤال دهم نگارنده، حضرت ايشان پرسيد كه دلايل شما از اين‌كه اصول‌گرايان و اصلاح طلبان را به طور كامل قبول نداريد چيست؟. و من هم خلاصه‌ای از مشاهدات عينی و تجارب عملی خودم را كه در پايان اين نوشتار، تفصيل آن‌ها را كه قبلاً در مقاله‌‌ای با عنوان «نقد احمدی‌نژاد و دولت نهم به سبكی ديگر» تشريح شده است، تقديم می‌دارد.

{جهت ملاحظه‌ی متن كامل مقاله‌ی «نقد احمدی‌نژاد و دولت نهم به سبكی ديگر»، «اينجا را كليك كنيد» .}

 در پاسخ به عرايض بنده فرمودند كه من نظرات شما را رد نمی‌كنم البته به طور مطلق هم تأييد نمی‌كنم.

11-        جناب آقای هاشمی رفسنجانی، شما كه سال‌های سال، رياست قوه‌ی مقننه و نمايندگان مجلس را عهده‌دار بوده‌ايد، چرا برخی از نمايندگان اداوار مختلف مجلس شورای اسلامی، بجای انجام وظيفه‌ی خطير نمايندگی، برابر آنچه كه قانون اساسی برای آنان تبيين فرموده است، سعی بر رفيق شدن با وزيران، معاونان و رؤسای سازمان‌ها دارند و عده‌ای از آنان نيز هواداران جدی بعضی از وزارت‌خانه‌ها در وقت بررسی بودجه در مجلس و هنگامه‌ی طرح استيضاح‌ها و تحقيق‌وتفحص‌ها، می‌شوند ؟.

پاسخ پرسش يازدهم؛ پرسش يازدهم مرا نيز با تأسف و تأثر پاسخ گفت و اوج غم و غصه خود را از اين‌كه چرا برخی چنين می‌كنند و چرا مجيزگويی و چاپلوسی و پست‌خواهی به هر قيمتی، تا بدين حد در جمهوری اسلامی پيشرفت كرده است، پنهان نكردند.

12-        آيا اجازه می‌دهيد كه بخش‌هايی از فرمايشات امروز حضرت مستطاب عالی و سؤالات اين بنده كوچك درگاه پروردگار، قلمی و منتشر بشود؟.

پاسخ پرسش دوازدهم؛ برای نوشتن مطالبی را كه گفتم و انتشار آن‌ها، منعی نمی‌بينم، وليكن چنانچه قبل از منتشر شدن، آن را ببينم بهتر است، كه الحمدلله چنين شد و رياست محترم مجلس خبرگان رهبری، متن كامل اين پرسش و پاسخ را به انضمام مقدمه و مؤخره‌ی آن ملاحظه، و تأييد كردند. (مطالب مربوط به خودشان را منظور است).

و مطالبی ديگر كه . . . ، برای فرصتی بعد.

=====================

و اما نكات قابل توجهی كه در طليعه‌ی سخن مورد اشارت قرار گرفت :

الف - در انتخابات دوره‌ی هفتم رياست جمهوری، زادسرجيرفتی به عنوان نماينده‌ی مردم شريف جيرفت و عنبرآباد از استاد گرامی حضرت حجة‌الاسلام‌والمسلمين ناطق‌نوری حمايت كرد و به استان‌ها و شهرستان‌های متعدد سفر كرد و در سخنرانی‌های حماسی و تكليفی، برای تصميم خود دلايل بسيار و متقن را به سمع و نظر شنوندگان رسانيد. حوزه‌ی انتخابيه‌ی زادسر، از جمله شهرستان‌های كم‌شماری بود كه بيش از 60% آرای مأخوذه به نام نامزد مورد نظر زادسر، در صندوق‌ها ريخته شده بود.

ب - به گواهی اسناد مجلس و مدارك مستند مطبوعاتی، زادسرجيرفتی اولين كسی بود كه در ارديبهشت‌ماه و اسفندماه سال 1377، در كشور و مجلس شورای اسلامی با رئيس جمهور وقت كه عملكرد ايشان را در ابعاد فرهنگی، سياسی و اقتصادی قبول نداشت، مخالفت آشكار كرد و او را شديداً به چالش كشيد، برای استحضار بيشتر به روزنامه‌ی كيهان 1377/16/12 ، مراجعه فرموده و اينجا را كليك كنيد.

ج - در مخالفت شديد با سياست‌های دولت وقت، اولين پلاكاردی كه آشوبگران حادثه‌ی تلخ و محكوم و ضدانقلابی هجدهم تيرماه هفتادوهشت، بالا بردند، نوشته بودند:(مضمون)، حلول روح سعيد امامی در كالبد ناطق‌نوری، . . . و زادسر را به ملت ايران تسليت می‌گوييم. و بعد از سخنرانی زادسرجيرفتی در تاريخ سوم خرداد 1377 با عملكرد وزيران كشور و فرهنگ وقت، خبرگزاری دولتی ايرنا رسماً وی را تحريم خبری كردند و اولين خبری را كه در بامداد روز بعد از انتخابات مجلس ششم، پيرامون نتيجه‌ی آن بر روی خروجی ايرنا قرار گرفت، به اصطلاح شكست زادسر بود. حالا بماند كه خبرگزاری‌های يونيتدپرس، فرانس‌پرس، رويترز و . و ، چه نوشتند و چه القائاتی كه كردند و چه القابی را كه نسبت دادند.

د - بعد از دوم خرداد هفتادوشش، گرداننده‌ی اصلی ستاد رقيب زادسر را كه در حمايت از عموزاده خود سنگ تمام گذاشته بود، فرماندار جيرفت كردند و سه‌سال‌واندی برای به اصطلاح حذف زادسر، برنامه‌رزی انجام دادند و سرانجام با استفاده از تمام امكانات دولتی و سخنرانی‌های امثال آقای تاج‌زاده و قول قطعی استان كردن جيرفت ظرف يك‌سال و انواع حقه‌های ديگر انتخاباتی، زادسرجيرفتی را از فيض خدمت صادقانه به مردمی كه آن‌ها را ولی‌نعمت خود می‌داند، محروم ساختند.

ه - عملكرد زادسرجيرفتی نيز در دوره‌ی هفتم مجلس شورای اسلامی و مخالفت‌های صريح و جدی او با برخی از اقدامات آقايان . . . ، بر همگان روشن است. حمايت تكليفی، بی دريغ و خالصانه از نامزدی هاشمی‌رفسنجانی كه بعد از دوماه تحقيق، فكر، مطالعه و معدل گيری، اخذ و اعلام شده بود، يكی از سرنوشت‌سازترين و مهم‌ترين و ضمناً به تعبير كسانی كه يا سياه سياه و يا سفيد سفيد می‌بينند، عجيب‌ترين، تصميم عمر پنجاه و دوساله‌ی وی بوده است كه سرانجام به همين گناه از مجلس هشتم حذف گرديد، البته با همان كيفيت مجلس ششم.

و - بعضی‌ها می‌گويند كه زادسر جرم تو، حمايت از هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات نهم رياست جمهوری است. آری، در حال حاضر و در گذشته، زادسر هزينه‌ی زبان بی ملاحظه و قلم تيز خود را پرداخته و می‌پردازد و باكی هم ندارد و باز هم همان روند را ادامه داده و می‌دهد كه ؛ «بيده ناصية كل شئ» و «هو علی كل شئ قدير» و «هو خيرالرازقين».

اللهم صل علی محمد و آل محمد صلی‌الله عليه و آله و سلم

والسلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته

طلبه‌ی بسيجی، علی زادسرجيرفتی(1387/01/26)

گفتگوی خواندنی حجت الاسلام علی زادسرجیرفتی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت...

جمهوریت: گفتگوی خواندنی حجت الاسلام علی زادسرجیرفتی،

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی
با حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان(كليك كنيد)، اصل خبر جمهوريت
  • گفتگوی خواندنی حجت الاسلام علی زادسرجیرفتی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان...
  • مسعود ده نمکی که این روزها با فروش ٥ میلیاردی «اخراجی ها ٢»، چهره اصلی فرهنگی – اجتماعی این روزهاست و با صحبت های جنجالی اش علیه ...
  • مهندس میرحسین موسوی شامگاه پنجشنبه در دیدار با جمعی از تولیدگران گفت: جنگ خاتمه پیدا کرده و اقتصاد جنگی نیز خاتمه پیدا...
  • دل ما خراب عشقه… احمدی نژاد رو عشقه شعاری بود که دیروز توسط هواداران احمدی نژاد در سالن سید الشهدای هفت تیر سر داده می شد...

  • بازدید: 6776

    نظرات (16)
    RSS comments
    1. 18 ارديبهشت 1388,ساعت 04:32:01
     
    آخه حاجي،تا كي ميخواين اينقدر دستمالدست بگيريدو چاپلوسي همديگه و خصوصا اون بالائي رو بكننيد، آيا اين معني حكومت عدل علي است :? 
     
    ====================== 
     
    لطفاًچند سخن به قصد دفاع از حريم روحانيت را در همين پايگاه اطلاع رسانی بخوانيد و معنی تملق را در فرهنگ معين نيز، با تشكر 
     
    مديريت
    Guest
     
    This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it
    2. 29 فروردين 1388,ساعت 12:01:50
     
    الحق والنصاف این پرسش وپاسخ خیلی از حقایق را روشن کرد .ای کاش سایر آقایون نیز به همین صراحت صحبت میکردند.
    Guest
     
    3. 29 فروردين 1388,ساعت 12:51:19
     
    مسلما خداوند اجر کسانی که کار نیک کرده اند را ضایع نمیکند» از دانستن اینکه در سال های اول دهه 70 مخالف آقای هاشمی بوده اید و اکنون بسیار زیاد از ایشان حمایت و تعریف میکنید تعجب کردم اگر امکان دارد لطف کرده توضیح دهید. با تشکر. ==== به نام خدا ==== مخالفت زادسر با آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ، تهمت ناراوايی بوده و هست كه به او زده‌اند، زادسر در مقام نمايندگی مجلس از رؤسای جمهوری انتقاد سازنده داشته است،(از سه رئيس جمهور در پنج دولت)، و هيچ ربطی به مخالفت شخصی زادسر با شخصيت حقيقی آقايان معزز هاشمی‌رفسنجانی ، خاتمی و احمدی‌نژاد، نداشته و ندارد، اين گونه انديشيدن خاصيت عناصر حزبی و گروهی است كه يا سياه سياه می‌بينند و يا سفيد سفيد. ضمناً زادسر كه صلاحيت معرفی هاشمی‌رفسنجانی را ندارد، امام خمينی قدس سره و حضرت آية الله معظم خامنه‌ای كبير از او تعريف‌ها كرده‌اند، اين نماينده‌ی سابق مجلس، برخی انتقادت به عملكرد رئيس دولت سازندگی داشته و دارد. و اكنون هم كه گناهی نكرده است، فقط و فقط پاسخ های حضرت ايشان را كه يكی از اركان نظام مبارك جمهوری اسلامی است و رئيس مجلس خبرگان رهبری می‌باشد، به پرسش‌های خودش منتشر ساخته است، آيا . . . === با تشكر مديريت...
    Guest
     
    مهدی
    4. 29 فروردين 1388,ساعت 12:21:29
     
    باسلام  
    بسيار لذت بردم از ديدگاه روشن شما به مسائل و مشكلات جامعه و سئوالات اساسي شما از آيه 
    الله هاشمي رفسنجاني و تبريك ديگر من به شما شجاعت شماست در بيان عقايدتان 
    خوشحال خواهم شد كه در آينده با شخصيت و ساختار فكري شما بيشتر آشنا شوم 
    براي شما آرزوي موفقيت مي كنم
    Guest
     
    شيرزادی
    5. 31 فروردين 1388,ساعت 05:50:47
     
    سلام 
    شما وامثالهم("امثالكم" منظور ايشان بوده است،"مديريت") از درد مردم چی می فهمید.امثال بی عقلی مثل من که 5سال با مزدوران دیروز وبرادران مظلوم بعثی امروز و10سال بامنافیقن جنگیدیم ومثل .....دربیابانها زندگی کردیم.وازمملکتی دفاع کردیم که حتی یک متر ان را هم مالک نبودیم.بغضی در گلو دارم که اگر روزی بترکد.......... :cry 
     
    ====== 
    به نام خداوند تبارك و تعالی 
     
     
    قابل توجه اين برادر عزيز كه فكر می‌كند فقط خودش به جبهه مشرف شده است، حتماً اين را می‌داند كه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی خودش فرمانده‌ی جنگ بوده است. 
     
    ===== 
    اين طلبه‌ی بسيجی نيز در دوازده عمليات جنگی پا به پای رزمندگان عزيز اسلام جنگيده است و چندين مجلد خاطرات يك طلبه از جبهه‌های جنگ را به رشته‌ی تحرير درآورده است: 
     
    خاطرات زادسر از دوازده عمليات‌ جنگی و تاريخي،ادامه . . . 
    ======== 
    عزيزان من، دوستان شهيدم؛ در عمليات‌هاي مختلف و تاريخي 1 - «مطلع‌الفجر» (آزادسازي چغالوند و گيلان‌غرب)، 2 - «فتح‌المبين» (آزادسازي دزفول و انديمشك از تيررس دشمن)، 3 - «بيت‌المقدس» (آزادسازي سيدجابر، سوسنگرد و خرمشهر)، 4 - «والفجر مقدماتي»، (آزاد سازی فكه و چزابه)، 5 - «خيبر»، (آزاد سازی جزاير مجنون)، 6 - «بدر»، آزاد سازی بخش عظيمی از مناطق نفتی شرق دجله و . و . . )، 7 - «والفجر 4 »، (كنترل پنجوين عراق و آزاد سازی كوهای مهم مشرف به مريوان)، 8- «والفجر 8 » (آزاد سازی حدود 800 كيلومتر از اراضی مرضی و تسلط بر بندر فاو)، 9 - «كربلاي 1 » (آزادسازي مهران)، 10 - «كربلاي 4 »، (انهدام تجهيزات وسيعی از دشمن در غرب اروند)، 11- «كربلاي پنج» (شلمچه و پيش‌روی كيلومترها به سمت بصره)، و 12 -«عمليات مرصاد»، (به درك فرستادن منافقان بدتر از بعثی‌های كافر)، از زمستان 59 الي تابستان 67، كه جاي خالي يكايك شما سروران عظيم‌الشان و جليل القدر را، با همه‌ي وجودمان، حس و لمس مي‌كنيم، عزم را جزم ساخته تا به فضل الهی و مدد ارواح طيبه‌ی شما حضرات عاشق پيشه‌ای كه مشمول الطاف بی‌كران معشوق قرار گرفته‌ايد، باز نويسی خاطرات از شما را از هفته‌ی دفاع مقدس 1387 ، از سر بگيرم، و دوباره فكر را مشغول، قلمم را متمين و جانم را متبرك بسازم، لطفاً مرحمت فرموده و دستم را بگيريد و كمكم كنيد 
     
    ===== 
    جهت استحضار به نشانی ذيل مراجعه فرمايند : 
     
    http://zadsar.net/index.php?option=com_content&task=view&id=958&Itemid=1 
    "مديريت"
    Guest
     
    This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it
    6. 08 ارديبهشت 1388,ساعت 20:58:17
     
    man az ahali jiroftam va alan dar esfahan,az eghdame shoma sepasgozaram,
    Guest
     
    This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it
    7. 19 ارديبهشت 1388,ساعت 17:52:10
     
    از شفاف کردن نظرات بزرگان سپاس فراوان من را بپذیرید
    Guest
     
    This e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it
    8. 19 ارديبهشت 1388,ساعت 18:59:21
     
    جالبه ، خیلی با احتیاط شدن! حتی محافظه کار تر از محافظه کارها. مثل اینکه احمدی نژاد واقعا ترسناکه!! 
    مبارک باشه! 
    از قدیم گفتن دست بالای دست بسیار است.
    Guest
     
    اوباما
    9. 19 ارديبهشت 1388,ساعت 19:31:50
     
    این ننه من غریبم بازیها دیگه فایده نداره . خدا جای حق نشسته . وعده دیدار ما با ایشان روز قیامت
    Guest
     
    حسین
    10. 20 ارديبهشت 1388,ساعت 04:14:18
     
    قبول دارم كه دولت نهم دربعضي جاها افراط و تفريط داشته است اما انصافا اگر معدل عملكرد دولت را بررسي كنيم نسبت به روساي جمهور قبلي بسيار شايسته تر عمل كرده است مثلا سهميه بندي بنزين و تلاش براي كم كردن فاصله طبقاتي - همين آزادي بيان كه هركي هرجي دلش خواست بهش گفت من كه انتخابش ميكنم مخلصشم هستم
    Guest
     
    صابر
    11. 21 ارديبهشت 1388,ساعت 04:44:59
     
    سكوت علامت رضاست ؟!
    Guest
     
    رضا
    12. 26 ارديبهشت 1388,ساعت 04:25:33
     
    مرگ بر جهل
    سلام  
    آقاي رفسنجاني سياستمدار بزرگ ايران است و ما قدر ايشان را بعد از سالها خواهيم دانست
    Guest
     
    13. 25 ارديبهشت 1388,ساعت 19:56:10
     
    مرگ بر جهل
    سلام علیکم. مصاحبه بسیار جالب و خوبی بود ولی ایکاش کل مصاحبه را در سایت قرار میدادید. بنده تمایل زیادی به خواندن تمامی مطالب گفته شده در این مصاحبه را دارم. البته باید بگویم که تا چند سال قبل بنده از منتقدین و مخالفین جناب آقای هاشمی بودم لیکن در طی چند سال گذشته و پس از اتمام ریاست جمهوری این بزرگوار درک کردم که چه گوهر گرانقدری بود و قدرش را ندانستیم. 
    ایکاش کمی فقط کمی از درک و فهم سیاسی و شم اقتصادی این عزیز بزرگوار در برخی افراد که داعیه دفاع از مردم و انقلاب بر سر دارند بود. ایکاش! 
    در ضمن اگر برایتان مقدور بود برایم کل مصاحبه را به صورت ایمیل بفرستید البته اگر امکان نداشت هم ملالی نیست منتظر میمانیم تا فرصت مناسب و انتشار کل این مصاحبه از طرف حضرتعالی. 
    یا حق.
    Guest
     
    14. 31 تير 1388,ساعت 17:44:34
     
    مرگ بر جهل
    بهترین دفاع از حریم روحانیت , هشیاری وافشای چهره منافقین نفوذی در بین روحانیت نظیر امثال .......است.حضرت امام فرمودند میزان حال فعلی افراد است.ایشان همچنین در وصیت نامه خود فرموده اند که من فریب سالوسی عده ای را خوردم, بنابر این صرف تایید ایشان نسبت به برخی افراد,برای ابد آنها را تطهیر وتوجیه نمی کند.خباپتهای اخیر ..........در کودتا علیه ملت ایران آشکار تر از هر واقعیتی در صحنه سیاسی ایران است. اگر شما همان زادسری هستید که در کنار ما در چغالوند جهاد می کردید من مخلص شما هستم. 
    ابراهیم موحد-جانباز با هفتاد درصد ازکارافتادگی (همکار شهیدعزیز مرتضی کهن)
    Guest
     
    15. 30 تير 1388,ساعت 20:51:54
     
    مرگ بر جهل
    اقاي هاشمي از اركان محكم ايرانندو بسيار سياستمدار و باهوش.امّا اي كاش شفتف تر با مردم شخن مي گفتند.
    Guest
     
    16. 30 تير 1388,ساعت 20:54:13
     
    مرگ بر جهل
    آقاي هاشمي از اركان كشورند امّا اي كاش شفاف تر با مردم سخن مي گفتند و عمل مي كردند.
    Guest
     

    Write Comment
    • لطفا از درج نظرات غیر مرتبط پرهیز کنید
    • نظراتی که حاوی مطالب غیر شرعی و غیر قانونی باشد حذف خواهد شد
    • از درج تبلیغات تجاری پرهیز کنید
    • >
    Name:
    E-mail
    Homepage
    Title:
    Comment:

    Code:* Code
    I wish to be contacted by email regarding additional comments

    Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
    AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
    All right reserved

    Translator and Developed Farsi/Persian By Joomfa Team

     
    < بعد   قبل >
     
     
     
    5.jpg
    آخرین اخبار 
     
     
     
     
     
     
       
       

    (C) ZADSAR.NET
    Powered by web4iran.com